Szkolenia wyjazdowe i stacjonarne z języka niemieckiego


Idź do treści

Komunikacja międzykulturowa po niemiecku





Grupa docelowa: dorośli
Poziom językowy: B2 (min. po 3 latach nauki)
Czas: 12h/24h


Jeśli Państwo nie chcą, aby mimo posługiwania się przez Państwa językiem niemieckim, jako tym samym językiem komunikacji wystąpiły nieporozumienia pomiędzy partnerami, które mogą stronę przeciwną wprowadzić w zakłopotanie, złość lub szok i tym samym mieć negatywny wpływ na dalsza współpracę, to to szkolenie jest idealne dla Państwa. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich tych, którzy chcą lepiej poznać przyczyny problemów kulturowych w komunikacji zarówno z niemieckimi partnerami, jak i z mówiącymi po niemiecku partnerami z innych kultur i krajów. Szkolenie pomaga jak tylko to możliwe unikać nieporozumień w komunikacji a nawet je likwidować. Na podstawie praktycznych przykładów kursanci poznają kulturowo uwarunkowane konwencje, które sterują komunikacją po obu stronach i uczą się stosować w praktyce odpowiednie środki językowe w celu poprawnej komunikacji.

Dzięki szkoleniu m.in.:

będziecie Państwo mogli identyfikować problemy kulturowe w komunikacji językowej i poznać ich przyczyny, uświadomicie sobie odpowiedzialność za problemy komunikacyjne, rozpoznacie konwencje, których trzymają się obydwie strony, poznacie i wytrenujecie środki językowe, za pomocą, których państwo się komunikują, wypróbujecie alternatywne strategie komunikacji







1. Kontakty z niemieckimi partnerami biznesowymi
1.1 Ocena partnerów i wyobrażenia
1.2 Problemy podczas współpracy

2. Komunikacja międzykulturowa
2.1 Uwarunkowania poprawnej komunikacji, przyczyny nieporozumień
2.2 Różne konwencje
2.3 Wartościowanie i stereotypy
2.4 Komunikacja międzykulturowa w życiu zawodowym

3. Problemy uwarunkoane kulturowo z niemieckimi partnerami
3.1 Własne doświadczenia
3.2 Doświadczenia z reprezentantami innych kultur

4. Konwencje podczas komunikacji
4.1 To samo słowo - różne znaczenia
4.2 Ten sam zamiar - różne wyniki
4.3 Ten sam typ rozmowy - różne przebiegi i tematy
4.4 Te same sytuacje - różne style rozmowy
4.5 Te same sytuacje - różna etykieta
4.6 Ten sam sposób mówienia i gesty - różne znaczenia
4.7 Różne wartości, różne nastawienia

5. Drogi do efektywnej współpracy

5.1 Otwarcie się na partnerów
5.2 Propozycje polepszenia współpracy
5.3 Negocjacje na temat przeniesienia do Niemiec


Początek sukcesu | Szkolenia dla firm | Prowadzenie negocjacji po niemiecku | Prowadzenie narad, spotkań i zebrań po niemiecku | Komunikacja międzykulturowa po niemiecku | Prowadzenie rozmow przez telefon i w biurze po niemiecku | Prowadzenie prezentacji po niemiecku | Korespondecja biurowa po niemiecku | Wykładowca niemieckiego | Opinie | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego